camper te koop Fiat 280 Hymer
In EURO6-Diesel voertuigen zijn moderne generatoren( dynamo)
met energiebesparende laadstrategieën geïnstalleerd.
Hier is het gebruik van een booster noodzakelijk.
De WA 121545-booster is ontworpen voor het optimaal opladen van loodzuur / loodgel, AGM1- en AGM2-batterijen en lithiumbatterijen tijdens het rijden in 12 V elektrische systemen. De aangesloten woonbatterij wordt onafhankelijk van de alternatorspanning opgeladen. Overschakelen naar laadbehoud is stroom- of tijdsafhankelijk en automatisch.
Wanneer een batterijtemperatuursensor is aangesloten, worden de laadspanningen aangepast aan de batterijtemperatuur.
Voor optimaal opladen, zonder het circuit van de startaccu te overbelasten, wordt niet alleen de spanning van de woonaccu, maar ook de spanning van de startaccu gemeten door een spanningssensor.
In EURO6-voertuigen zijn moderne alternatoren met energiebesparende laadstrategieën geïnstalleerd. Hier is het gebruik van een booster noodzakelijk. In deze alternators varieert de laadspanning sterk, afhankelijk van de rijomstandigheden (bijv. MB Sprinter 12.6V - 15.0V). Bij het versnellen of bij voldoende lading van de startaccu wordt de dynamospanning sterk verlaagd, maar sterk verhoogd tijdens het remmen om energie te besparen door recuperatie.
Dit voorkomt - zonder booster - een optimale lading van de batterij in de woonruimte, of leidt zelfs een volledig opgeladen via de 230V-batterij naar zijn ontlading.
In conventionele alternators wordt de batterijlading in de woonruimte ook verbeterd door de WA 121545-booster te gebruiken. Vooral bij lange laadlijnen is de laadstroom aanzienlijk hoger. Voor AGM-accu's die een laadspanning van 14,7 V vereisen, is het gebruik van een booster onmisbaar.
De WA 121545-booster is een geklokte step-up / step-down-omzetter die de fluctuerende alternatorspanning compenseert en een hoge laadstroom levert. Wanneer het alternatorsignaal "D +" aanwezig is, wordt het in werking gesteld. Hij heeft een zeer hoog rendement. Dit maakt een zeer compacte en lichtgewicht constructie mogelijk. De ingebouwde ventilator is erg stil en werkt alleen op hoog vermogen
Laadkarakteristiek: IUoU (stroomafhankelijke omschakeling om lading te behouden)
verstelbare batterijtypen:
Loodaccu: 14.4V / 13.4V
Loodgelbatterij: 14,4 V / 13,8 V
AGM1 batterij: 14.4V / 13.8V
AGM2-batterij: 14.7V / 13.7V
Lithiumbatterij: 14,4 V constant (CCCV of IU karakteristiek voor LiFePO4-batterijen met hun eigen batterijbeheersysteem)
Temperatuurcompensatie: automatisch na aansluiting van de temperatuursensor
Ingangsspanningsbereik: 12.0V - 15.0V
Maximale laadstroom instelbaar in vier stappen: 45A / 55A / 63A / 70A
Efficiëntie: ≥ 93% bij maximale laadstroom
BOOSTER